Ur-kul

Så. Mitt sjunde år på Urkult var riktigt lyckat.
















Torsdag:
Åkte dit framåt halv 8 på kvällen med Carl, Mickel och Ogge (Carls pappa skjutsade, räddaren i nöden). Det gick rätt fort, sov halva biten typ. Väl där fixade man biljett, vuxen-armbandena var snygga i år, röd-vit-svart typ. Men hade gärna velat vara ungdom i år för det armbandet hade rastafärgerna... har typ väntat på dom färgerna i alla år^^ menmen.

Stod och lyssnade på CirKus vid solscenen, de var nice, lite roliga sådär. Träffade lite folk jag kände osv. Åh, jag känner mig verkligen hemma på Urkult. Direkt när jag steg ur bilen med packningen kände jag att jag var hemma.

Kl 24 var det Bandikoro på Stora scenen. Skön musik, en av dom spelade på en urläcker gammal marimba av nåt slag^^ Efter det var det discot på danslogen som gällde ett tag, men jag gick och la mig, ja, inte tidigt alls, men inte för sent heller. Tänkte pallra mig upp framåt 9 nästa morgon för att gå på trumkursen!

Fredag: Djembekurs. Kom otroligt nog ut ur tältet innan 9 och väckte Joel som skulle följa med. (Vi bor typ alltid granne med hans familj, hemskt trevligt.) Fick svar innifrån tältet. "Jag ska sova..." ;P "Trumman står där borta."  Gick till Markusgården och blev uppskriven på reservlistan, som var ganska lång... Sedan väntaväntavänta, köpte frukost där och låg sedan och sov på bordet typ. Men det var hemskt tur att jag fick låna Joels djembetrumma, för då fick jag gå före de som inte hade egen djembe med sig. Och kul var det! :D Bonus M Diallo är en sjukt bra pedagog och lärare.

Kom tillbaks halv 2 och käkade tortelini med de andra. Sen sov jag ett bra tag... tills Tone sa att Klara uppmanat dom till att väcka mig. Köpte chokladbollar till oss  på vägen och gick till "utsiktsstället där klara o jag åt nötter förut". Satt där och pratade en massa med henne ett långt tag, mys:) Tills vi köpte godgod dyr mat och satte oss och lyssnade på Akim El Sikameya, soft arabisk musik!

Hjálmar (isländskt reggaeband (!!!)) skulle ha spelat kl 21 men de var utbytta mot Glesbygd'n! Hade sjukt gärna hört Hjálmar men Glesbygd'n är asbra de med!:D (har en skiva med dem.) Så det blev digga och dansa loss! Glömde dock helt bort att lyssna på Eric Bibb halv 11.., hade lyssnat lite på han innan och det var helskön musik verkligen, plus att det var musik man kände igen litegrann(bl a. I live for the spirit I am). fan. Anledningen till att jag missade han var att vi hittade Tobbe och joinade han och gick ner till Älvcampingen och hälsade på gänget där:)

Det var iallafall Hoffmaestro klockan 24! De var uppiggande. Sedan disco i danslogen, och denna gång lååååångt in på natten fram på morgonen. Nån kille började ragga på mig, men jag körde dissen och sprang och kramade Aksel och bad han hjälpa mig. Då försvann ragget:D Och för Tone blev det en lyckad kväll kan man lätt säga hihi:D Jag och Malin var helt exalterade för hennes skull, fast tur att Even var där så vi inte gjorde nått dumt iaf;D

Lördag: ...får jag ta och berätta om imorn:)

Söndag: ...likaså:)

Småtimmarna flyger fram, bonne nuit kvinna som man.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0