Ur-kul 2

Lördag: Det  blev till att sova länge. När vi vaknat satte vi oss ute på filtar och skulle göra nudlar i trangiaköket. Plötsligt börjar det regna. "Äh, det är bara en liten skur", sa Tone, "snart spricker det upp igen." "En halvtimme senare, piskande regn", skojade jag. Och mycket riktigt, skoj blev verklighet. Och mycket längre än en halvtimme oxå. Så där satt vi på dyngsura filtar med två paraplyer på 4 pers och gjorde nudlar. Något krångligt blev det menmen^^ Måste sett lite lustigt ut. 

Klockan 2 var det afrikansk dans på Markusgården som jag ville gå på, men då satt vi å åt i regnet... typsikt. Å andra sidan kostade det 150 spänn. Klockan 3 var det Nina Ramsby i kyrkan. (har aldrig vart på konsert i kyrkan trost de 7 åren.) Men vi hörde att kom man tillomed 40 min innan var det typ redan fullt, så vi skippade det och gick på Poetry Slam istället på brandmuséet. Det var öppen scen men det var inte många som ville läsa nån dikt, så jag erbjöd mig en gång^^ Läste upp en dikt jag skrev när jag var sisådär 7 år.

"En liten fisk går på land

med stövlarna på,
om han skulle ramla ner i vattnet.
Men om han ramlar ner i vattnet,
så har han ju stövlarna på."

Den uppskattades^^ det var kul.

Sedan gicks det tillbaks till tältet. Och där satts det. Vi lekte en rolig såndär tält-lek. Lekte massa såna förra året. Bra att ha om man bara sitter i tältet när det regnar. Leken såg ut såhär: "1, 2, 3, 4, 5, 6, sieben, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, siebsen, 18, 19, 20, 21, 22, skepp o hoj!" Om man vet vad det är så vet man, annars fattar man ingenting:) Jag, Tone och Malin satt där och lekte och hade kul hela tiden, säkert över 2 timmar xO medan Carl var ooch såg lite Warsaw Village Band och Kamraterna med Timbuktu och Magnus Tingsek. Vi hade tänkt gå och se de sistnämnda lite senare, men det var ju lite optimistiskt tänkt... Ångrar att jag inte såg dom. Men vi hade jäkligt kul vi oxå xD Om det var nån som hörde oss (vilket jag är väldigt säker på för vi var inte direkt tysta) så trodde de nog bestämt att vi druckit en del.

Resultatet av leken såg ut såhär:
1. Chilla på donken
2. Eller bara kirra macka
3. Agda
4. Eeeeeeeemil
5. Kaantarelltoast
6. Fuck yeah
7. Sieben
8. Gissa det du
9. Imse vimse spindel - wow!
10. Yo yo yo yo Yoda
11. Aaanna
12. Peeter
13. Öy!!
14. Siebsen
15. Sexton
16. Två - två!!!
17. Siebsen
18. Tusiken
19. Hakuna Matata
20. Keebabpizza
21. Falafel!
22. Äh, venne
23. Skepp ó hoj!

...och de flesta fattar nog inte nånting nu heller:) Men kul vare! Vi skrev upp den på toapapper.

Vi pallrade oss tillsist ut ur tältet för att köpa mat. Vi stod i den baaaaaaaaaaaaaaaotalånga pannkaks-kön bredvid solscenen medan Stefan Sundström & little Marbles spelade. Pannkaka med sylt o grädde blir man himla mätt på,
men när vi smält maten kunde vi släppa loss vid stora scenen till Fun'da'mental. Därefter  var det Kingen Karlsson på solscenen. När jag kom dit tänkte jag, vafan är det är, dansband eller? Men sen körde han lite old-rock låtar som vi släppte loss som fan till :D do the twist! Han spelade piano som så in i * oxå ^^ Skulle haft nån att bugga loss med, hade vart perfa till den musiken.

Klockan 24 var det dags för sista entringen på stora scenen under urkult 2009. Valkyrien Allstars! Ett underbart norskt band med mycket drag! Sprang ifrån de andra och klämde in mig nästan längst fram^^


(Valkyrien Allstars. Jag vill ha hennes hår.)





Sedan åt jag lite vårrullar, hoppade på Tobbe, Emil o Burre och tände ett ljus med en önskning på slutceremonin och stod nere vid elden ett tag. Då kom det fram en kille till mig; "Nämen, det är ju du med fisken-dikten!" Hahaha askul, kul att han kände igen mig för den^^ Den är nog rätt oförglömlig...^^ Pratade lite med han, sen tänkte vi gå och lägga oss (inte jag o han), men jag hittade Joel, Aksel, Julia och nå andra som satt och chillade. Vi gick senare till danslogen och dansade lite polska^^ sen satt vi utanför vid elden med nå softa tanter och gubbar och drack vin, spelade och sjöng. Aksel trummade på en planka och vi andra sjöng lilla snigel till, rockversion^^ Vilket röj! haha

Söndag: Malin, Tone och Carl skulle åka med bussen halv 12. Jag låg och sov tills de tvingade ur mig och var påväg att riva tältet på mig. Så jag sa hejdå lite zombi-aktigt och anslöt mig till Joels camp. Vid ett köpte jag thaimat till frukost och gick till solscenen där "fri scen" var i full gång. Låg där på gräset och halvsov under tiden:) Tror Sousou & maher cissoko var en av de som spelade. nice att sova till.

När jag vaknat till liv gick jag runt på marknaden och shoppade loss som jag brukar göra sista dagen. Köpte 2 par urkultiga byxor, 1 urkultig jacka och en Bob marley sjal! och allt luktar urkult<3 Prutade lite, men det blev ändå 500 spänn för allt. Så 1200 har jag gjort av med om man räknar med biljetten, plus mat förstoss... <3

Sedan blev det hemresan i den bogserade folkabussen då. Alla matstället på urkult hade stängt typ, men jag såg lite snäll ut och fick köpa en hamburgare av några som gjorde privat, yeah.

Så var sagan slut, nästa år tänds åter eldarna invid nämforsen
Då är det dags igen att slipa galoschen

Lilla snigel akta dig, rocka loss nu okey


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0