Lite effektivare

Det blev ju en sån jäkla slö-dag igår så när jag vaknade imorn (kl 1) kände jag att idag ska jag vara effektiv och göra saker! SÅ, klev upp och klickade på radion för att lyssna med ett öra på sommarprataren. Denna dag Nahid Persson Sarvestani, som pratade om när hon flydde och typ halva hennes familj fördes bort och avrättades, det var intressant. Diskade lite under tiden och gjorde gröt till frunch.

När gröten var klar kom jag på att jag inte hade nån mjölk, funkar ju utan men nä, jag skulle ha mjölk! ..så det fick stå och svalna medan jag cyklade till hemköp. Köpte sojadryck (det är hemskt gott till havregrynsgröt), choklad-sojadryck och vanlig mjölk. Även lite annat, och citroner! Fattas bara lite tecuila^^ Nämen citroner är gött ändå och gör en frisk!

Satte inte på datorn (tror jag) förrän jag började rota i lådor å greja. Hällde upp choklad-sojadryck i ett champagneglas och grejade på. Har fått lite gjort faktiskt, men inte nog mycket! Kunde vart ännu mer effektiv.

Till middag gjorde jag plättepannekankas! (eftersom jag hade mjölk:D). Mina stekpannor är så små så de blev lite gulliga, och lyckade. Jag blev riktigt skillad på att vända dom i luften ;) :D Tappade bara lite på mattan.
Tips 1: Sätt lite vaniljsocker i smeten så blir det extra gött.
Tips 2: Och lite vatten i stekpannan så får den frasiga kanter.

På senare kvällen har jag spelat lite gitarr och sjungit, men rösten är inte riktigt återställd från förkylningen. Måste bli återställd innan Äbro-festen!

Förresten glömde säga, Jag o Memme träffade Robert, Kling o Andersson lite på Broöppningen. Det var så kul, för Robert påminde mig om när jag var på harry potter på bion, gick in i sallongen, såg Robert o dom sitta där, sa Hej och snubblade på trappan sekunden efter och for allvärldens väg. xD Ojojoj, det måste vart en syn må jag säga. De tyckte det var en snygg entré^^ Gosh, hade glömt det, men nu fick vi skratta åt det ett tag igen.

"Annars måru?" frågade jag Tone idag. "Bra när jag lyckas förtränga att skolan börjar såsmåningom.. Själv då?"
"Ja bra när jag lyckas förtränga att jag har svenskarapporten kvar att göra INNAN skolan börjar."

Gör nåt!
Jag har mycket att göra!
Bah!

In a while, crocodile.


Men inga krokodiltårar för det
Bara hard workwork och fortsätt le
Du kan om du vill, du vill så du kan
Visst vore det great om man allting hann
Imorgon är en ny dag med nya tag
Innan det ska det sovas efter behag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0